Kapcsolat

CompuTREND Zrt.

H-1119 Budapest, Fehérvári út 84/A.

+36 (1) 353-9650
A kórházi fekvőbeteg napi ápolási feladatokhoz kapcsolódó adminisztrációs szakápolási rendszer kialakítása valamint a kialakított funkcionalitás kiterjesztése a mobilitás irányába

A kórházi fekvőbeteg napi ápolási feladatokhoz kapcsolódó adminisztrációs szakápolási rendszer kialakítása valamint a kialakított funkcionalitás kiterjesztése a mobilitás irányába. A projekt célja, egyrészt a napi ápolási feladatokhoz kapcsolódó adminisztrációs terhek, másrészt a napi betegellátás ráfordítási költségeinek csökkentése illetve annak az ellátással párhuzamosan történő kimutatása. Az egészségügyi ellátórendszer napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül. Az átalakulások elsősorban a szerkezeti formát érintik, ugyanakkor ennek hátterében is a költséghatékony működtetés húzódik meg. Az intézmények vezetése költségérzékennyé vált, egyre nagyobb az igény arra, hogy a vezetők napi szinten tisztán lássák intézményük működésének költségeit. Ez elengedhetetlen a tervezhetőségnél, a bevételekhez igazított kiadások megszervezésénél. Az igény kiterjed a napi munkavégzés során keletkező költség elemekre, beleértve a munkaerő hatékony kihasználását, a gyógyszer és szakmai anyag felhasználást. Mindezt olyan körülmények között kell megteremteni, mely alapjaiban nem ró jelentős többletterhet a dolgozókra, és ugyanakkor nem jelent magas ráfordítási költséget az intézmény büdzséjére. A projekt során létrejövő termék olyan lehetőséget kínál elsősorban a betegágy mellett dolgozó szakápolóknak, ápolóknak, mellyel a jelenlegihez képest lényegesen könnyíteni lehet az adminisztrációs terheken. Ennek legnagyobb előnye, hogy jelentősen csökkenthető az adminisztrációra fordított idő, ezáltal több idő jut a tényleges és elsődleges feladatokra, a betegellátásra. Mindez növeli a humán erőforrás hatékony kihasználását. A mobil eszközre is kiterjeszteni tervezett ápolásszakmai modul szorosan követi a jogszabályban meghatározott kritériumokat, ugyanakkor az egyedi igények és szakmaspecifikus elvárások is érvényesülni tudnak. Projekt tárgya: A projekt tárgya a mobil eszközök használatának bevezetése az ápolásszakmában. A dokumentáció mobilizálása ma még újdonság az egészségügyben, de várhatóan az igények erősödni fognak. Az általunk tervezett dokumentációs rendszer elébe megy az igényeknek, és a mai kor költségérzékenységét alapul véve segíti a menedzsment munkáját. A jelenlegi papír alapú dokumentáció a mobil eszközök használatával könnyen kiváltható. Kezelése egyszerű, bárki számára rövid időn belül elsajátítható. A megvalósítandó fejlesztés főbb jellemzői: • Kompatibilitás a meglévő informatikai rendszerekkel • Könnyű kezelhetőség • Költségtakarékosság, kis ráfordítással nagy eredmények • Mobilitás, mely megkülönbözteti a piacon meglévő egyéb termékektől • Egyedi elvárások, igények esetén fejlesztési lehetőségek • Pontos, követhető, megbízható, naprakész betegdokumentáció előállítására képes. Mint a főbb jellemzőkből is kiderül a termék alkalmas lesz arra, hogy a kórházi informatikai rendszerrel együttműködve adjon információt az ápoló személyzet munkájához kapcsolódó költségekről, azok napi alakulásáról. Használatával az alábbi célcsoportokat célozzuk meg: Elsősorban az ápoló személyzet, melynek adminisztrációs terheit kívánjuk csökkenteni. Főnővérek, gazdasági nővérek szakmai anyag igénylési feladataihoz kapcsolódóan információszolgáltatás. Menedzsment, aki számára a naprakész adatszolgáltatás lehetősége segít a döntéshozatal folyamatában. Orvosok számára, betegágy melletti feladatok elvégzésének rögzítéséhez. A megvalósítani kívánt rendszer elsődlegesen azt az anomáliát kívánja megszüntetni, amit a betegápolás és annak adminisztrációja közötti időbeli eltérés okoz. Hiányt pótol azzal, hogy megteremti az országosan ma még hiányzó egységes ápolási dokumentációs rendszert. A mobil eszközök használatának elterjesztése az egészségügyben jelentős előrelépést jelent, mely nem csak a betegellátásra fordított időt képes növelni az adminisztrációs terhek csökkentésével, de képes az azonnali költségelszámolásra, pontosabb betegszámlák előállítására. Felhasználva azt a helyzetet, hogy cégünk a kórházak jelentős (90%) részével szerződéses kapcsolatban van, a kialakított rendszert a K+F projekt zárását követően tervezzük bemutatni és értékesíteni minél több partnerünknek, illetve leendő partnerünknek.